آموزش کاهش اسپم اسکور (کاهش Spam Score با این راهکارها)
چرا دچار افزایش اسپم اسکور می شویم؟
اسپم اسکور (spam score) یکی از پارامترهایی هست که وب سایت moz.com ارائه کرده و می تونید به طور نسبی اقدام به تشخیص اسپم بودن سایت کنید. ما در این مطلب از نشونت قصد داریم نحوه کاهش اسپم اسکور رو به شما ارائه بدیم. با ما همراه باشید.
اسپم اسکور چیه؟
همونطور که شرح دادیم، اسپم اسکور که به فارسی امتیاز اسپم گفته می شه، میزان اسپم بودن دامنه سایت شما رو نشون می ده و بین 0 تا 100 درصد هست. هرچی این درصد بیشتر باشه یعنی احتمالاً فعالیت های اسپم سایت بیشتر بوده. البته این امتیاز لزوما به این معنا نیست که شما فعالیت های اسپم انجام دادید. بنابراین اگر فعالیت های خاصی توسط شما انجام نشده نگران نباشید.
این که چه فعالیت هایی باعث می شه اسپم شناخته بشیم مفصل هست، ما در این مطلب وقتی از تکنیک های کاهش spam score صحبت می کنیم و راهکار ارائه می دیم، به راحتی می تونید علت بالا رفتن امتیاز اسپم دامنه سایت خودتون رو تشخیص بدید و رفع کنید. بنابراین بهتر هست مستقیماً به سراغ روش های کاهش اسپم اسکور بریم.
روش های کاهش اسپم اسکور (Spam Score)
دقت داشته باشید که کاهش اسپم اسکور به فاکتورهای زیادی وابسته هست و الزاما به لینک بیلدینگ و سئو خارجی محدود نمیشه. ما در این بخش مواردی که می تونن باعث کاهش امتیاز اسپم دامنه بشن ذکر می کنیم. بعضی از این موارد شاید به راحتی قابل تغییر باشند و تغییر بعضی از موارد دیگه ممکن هست باعث از دست رفتن رتبه های فعلی صفحات شما بشه. بنابراین اگر دارای رتبه های خوبی در گوگل هستید، ضروری نیست نسبت به اسپم اسکور حساسیت نشون بدید. کاهش اسپم اسکور دقیقا مفهومی نسبی مشابه با افزایش دامین آتوریتی (DA) داره. بنابراین به صورت وسواسی به این فاکتورها حساسیت نشون ندید.
افزایش لینک سازی در سایت های معتبر
یکی از راههای کاهش اسپم اسکور اینه که در سایت هایی لینک سازی کنید که دارای امتیاز اسپم خیلی پایینی هستند. البته لینک سازی کردن در سایت های با اسپم بالا به معنای افزایش اسپم اسکور سایت شما نیست. بلکه این فاکتور یکی از فاکتورهای افزایش امتیاز اسپم محسوب می شه. بنابراین اگر Spam Score براتون مهمه، در هنگام لینک سازی یا خرید بک لینک، سعی کنید اقدام به خرید بک لینک معتبر کنید. چون اکثر منابع معتبر اسپم اسکور زیر 10 درصد دارند و این بازه کاملا طبیعی هست.
طبیعی بودن طول دامنه یا url ها
دامنه هایی که خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشند زیر ذره بین ماز هستند تا احتمال اینکه اسپم باشند سنجیده بشن. بنابراین هم طول دامنه و هم طول url رو کنترل کنید تا بیش از حد کوتاه یا بیش از حد بلند نباشه. همینطور استفاده از خط ربط و نشانه های دیگر در نام دامنه هم می تونه طبیعی بودن رو کم کنه. فراموش نکنید که معیارهایی مانند این معیار با یک یا دو بار اعمال نمی شن و زمانی این فاکتورها تاثیر روی افزایش اسپم اسکور خواهند گذاشت که از حد مجاز فراتر برن. بنابراین به این فاکتورها نسبی نگاه کنید.
استفاده از پسوند دامنه های مجاز
دامنه های معتبر دارای پسوندهای ملی یا بن المللی مجاز مثل ir ، com ، net و… دارن. پسوندهایی که رایگان ثبت می شن می تونن احتمال اسپم بودن سایت رو بالا ببرن و بنابراین باعث افزایش اسپم اسکور بشن.
کاهش کاربرد حروف با صدا و بی صدا در نام دامنه بدون قاعده
دامنه های معتبر دارای عبارتهایی مناسب در نام دامنه هستند. به عنوان مثال دامنه neshoonet.ir تلفظی بسیار سادهتر نسبت به دامنه bdsmrtynsw.com داره. بنابراین دامنه bdsmrtynsw.com احتمال اسپم شناخته شدنش بیشتره. چون حروف بی صدا و صدادار رو بدون قاعده و غیرقابل تلفظ در کنار هم قرار داده.
حذف محتوای کپی یا نامناسب
آیا شما هم سایتی پر از محتوای بی کیفیت یا کپی دارید؟ اگر پاسختون مثبته باید خیلی سریع به رفع این مشکل اساسی بپردازید. محتوای بی کیفیت تعریف مشخصی نداره. در کل کاربر باید بتونه با محتوای شما ارتباط خوبی برقرار کنه و تعامل ایجاد بشه. اگر در مورد نحوه نوشتن محتوای اصولی آشنایی ندارید به مطلب آموزش سئو محتوا مراجعه کنید. در این آموزش نحوه نوشتن یک محتوای سئو شده و اصولی رو توضیح دادیم.
مشخص کردن هویت سایت
هرچه سایت شما هویت خودش رو آشکارتر کنه این شانس رو داره که کاهش اسپم اسکور رو قدرتمندتر پیش ببره. یعنی چطور؟
به این معنا که در صفحه تماس با ما یا فوتر سایت، ایمیل و شماره تماس رو ذکر کنه و ترجیحاً از گوگل آنالیتیکس در سایت استفاده کنه. این موارد باعث می شن که هویت سایت آشکارتر بشه و هرچه سایت شناخته تر شده و معتمدتر باشه، در نتیجه امتیاز اسپم کمتری هم داره.
استفاده از SSL
بدون شک می دونید که ssl باعث می شه اطلاعات رد و بدل شده در سایت شما رمزگذاری بشه و امنیت بالا بره. همین بالا رفتن امنیت می تونه باعث کاهش اسپم اسکور بشه. بنابراین حتما در سایتتون از SSL استفاده کنید.
تناسب طول توضیحات متا Meta description
سعی کنید برای تمامی صفحات سایت توضیحات متایی با طول مناسب تعیین کنید. اگر تعداد صفحاتی که توضیحات متا ندارند زیاد باشه، ممکنه باعث اسپم شناخته شدن سایت بشه و در نهایت با افزایش اسپم اسکور باعث نگرانی شما بشه.
طول مناسب تایتل یا H1 سایت
برای تایتل یا H1 سایت هم سعی کنید طول مناسبی در نظر بگیرید. طول کم یا زیاد می تونه جنبه اسپم بودن رو بالاتر ببره.
کاهش استفاده از کلمات ممنوعه
به کار بردن بعضی از کلمات مانند کلمات ممنوعه که شامل محتوای مستهجن و غیراخلاقی و خشونت و غیره در محتوا به تعداد زیاد می تونه این حساسیت رو ایجاد کنه که سایت شما محتوای مناسبی نداره. نداشتن محتوای مناسب همانا و افزایش اسپم اسکور همانا. بنابراین سعی کنید در حوزه ای که فعالیت می کنید، این موارد رو تحت کنترل خودتون داشته باشید.
استفاده از فاوآیکون favicon
سعی کنید حتما از فاو آیکن استفاده کنید تا سایت شما اسپم شناخته نشه. البته این فاکتور شاید وزن کمتری نسب به فاکتورهای دیگه داشته باشه اما از دیدگاه ما در صورتی که به همراه فاکتورهای دیگه نادیده گرفته بشه می تونه اهمیت پیدا کنه.
رعایت تناسب لینک های فالو و نوفالو
بعضی از وب مسترها عقیده دارن که برای افزایش رتبه سایتشون باید حتما از لینک های فالو استفاده کنند. اگه تفاوت این لینک هارو نمی دونید ما در مطلب تفاوت لینک های فالو و نوفالو به طور کامل در این مورد توضیح دادیم. همینطور در پیج اینستاگرام نشونت ویدیویی در مورد تفاوت های اساسی این لینک ها قرار دادیم که پیشنهاد می کنیم حتما مشاهده کنید. باید در نظر داشته باشید که در یک لینک سازی طبیعی، تناسب بین لینک های فالو و نوفالو باید رعایت بشه. عدم رعایت یعنی غیرطبیعی بودن و یا اصطلاحا فعالیت اسپم که در نتیجه می تونه باعث افزایش اسپم اسکور بشه.
کاهش تعداد لینک های خروجی سایت
اگر علاقه دارید که در تمامی بخش های سایت به سایت های دیگه لینک خارجی بدید باید بدونید که انجام این کار به تعداد زیاد می تونه سایتتون رو در دسته اسپم قرار بده. بنابراین اگر قصد دارید لینک خروجی بدید، این کار رو به تعداد معقول انجام بدید و به هیچ عنوان زیاده روی نکنید. سعی کنید هرگز از لینک های سایت واید خروجی در سایتتون استفاده نکنید. قبلا در مطلب بهترین سایت های رپورتاژ آگهی در این مورد توضیح داده ایم که چرا چنین سایت هایی منبع مناسبی برای خرید رپورتاژ نیستند.
بنابراین حالا که با روش های کاهش اسپم اسکور (Spam Score) سایت آشنا شدید، در اولین فرصت اقدام به رفع مشکلات احتمالی سایتتون با توجه به فاکتورهای ذکر شده کنید. بدون شک در مدت زمان نسبتا کوتاه شاهد کاهش اسپم اسکور خواهید شد.
-
به زودی (قابل پیش خرید)
لینک سازی جامع (پلن کیهان)
۲۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان- 150 رپورتاژ خبری (مجله ای) اختصاصی
- 300 رپورتاژ وبلاگی ایرانی
- 100 بک لینک پروفایلی قوی لایه اصلی
- سوشیال بوکمارک و بلاگ پست خارجی
- تقویتی کامنتی، پروفایلی و ویکی
- ایجاد محتوای رایگان با ابزارهای پیشرفته
- زمان اجرا / 210 تا 270 روز (قابل تغییر)
- انتشار با نام نویسنده اختصاصی
- گزارش بصورت لحظهای و آنلاین
-
سرویس اکنون قابل ارائه نیست
کیوورد ریسرچ (سرویس برنزی)
۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان- مشاوره پیش از کیورد ریسرچ
- بررسی موضوعی سایت شما
- شامل 1 تا 3 کلمه کلیدی اصلی
- کشف کلمات کلیدی حوزه
- ارائه 500 کلمه کلیدی
- تفکیک کلمات کلیدی
- بررسی رقبای شما
- دسته بندی کلمات کلیدی
- ارائه استراتژی تولید محتوا
-
لینک سازی جامع (پکیج نقره ای)
۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان- 10 رپورتاژ خبری (مجله ای) اختصاصی
- 50 رپورتاژ وبلاگی ایرانی
- 50 بک لینک پروفایلی قوی لایه اصلی
- سوشیال بوکمارک و بلاگ پست خارجی
- تقویتی کامنتی، پروفایلی و ویکی
- ایجاد محتوای رایگان با ابزارهای پیشرفته
- زمان اجرا / 14 تا 18 روز (قابل تغییر)
- انتشار با نام نویسنده اختصاصی
- گزارش بصورت لحظهای و آنلاین
-
سرویس اکنون قابل ارائه نیست
اکانت KWFinder (کی دبلیو فایندر)
۲۴۵,۰۰۰ تومان- فعالسازی به مدت یک ماه
- اشتراکی
- تک کاربره
- امکان ۱۵ آنالیز در روز
- یافتن کلمات کلیدی
- بررسی کلمات کلیدی رقیب
- نمایش سرچ کلمات
- نمایش سختی کلمات
- پیشنهاد کلمات مرتبط
-
بک لینک کامنتی
۲۹۵,۰۰۰ تومان- +1500 بک لینک کامنتی متنوع
- شامل لینک های فالو و نوفالو
- تقویت کننده بک لینک و رپورتاژ
- افزایش دهنده سرعت ایندکس
- مناسب تقویت لایه های لینک سازی
- اجرا روی کلمات کلیدی مشترک
- اجرا در امن ترین حالت ممکن
- ارائه گزارش کامل لینک سازی
- 10 تا 50 درصد تخفیف در تعداد بالا
-
سرویس اکنون قابل ارائه نیست
کیوورد ریسرچ (سرویس نقره ای)
۲,۹۰۰,۰۰۰ تومان- مشاوره پیش از کیورد ریسرچ
- بررسی موضوعی سایت شما
- شامل 4 تا 6 کلمه کلیدی اصلی
- کشف کلمات کلیدی حوزه
- ارائه 1500 کلمه کلیدی
- تفکیک کلمات کلیدی
- بررسی رقبای شما
- دسته بندی کلمات کلیدی
- ارائه استراتژی تولید محتوا