سئو خارجی

انتخاب بهترین سایت های رپورتاژ آگهی (فاکتورهای تشخیص رپورتاژ آگهی طبیعی)

بهترین سایت ها برای رپورتاژ آگهی چه سایتهایی هستند؟ به عبارتی در این مطلب قصد داریم بدونیم که در حین خرید رپورتاژ آگهی باید به چه معیارها و نکاتی توجه کنیم تا بتونیم یک رپورتاژ آگهی بهینه و طبیعی منتشر کنیم. تفاوتی نداره که قصد ما تبلیغات در سایت های خبری و خبرگزاری ها باشه یا سایت های مجله ای و یا حتی سایت های خدماتی و شرکتی. ما در این نوشته یک سری از فاکتورهارو با هم مرور می کنیم تا بتونیم بهترین منابع رو تشخیص بدیم و داخل اون منابع اقدام به ثبت رپورتاژ کنیم.

انواع سایت های رپورتاژ آگهی

قبل از هر چیزی ابتدا لازمه سایت هارو دسته بندی کنیم. ما عقیده داریم سایت هایی که رپورتاژ منتشر می کنند یا به عبارتی میزبان رپورتاژ شما هستند در یکی از این پنج دسته جای دارن:

سایت های خبری رو که تقریبا همه ما می شناسیم، نمونه ای از سایتهای خبری مثل ایسنا، ایلنا، باشگاه خبرنگاران و غیره چند نمونه شاخص هستند.

سایتهای مجله ای هم مواردی مثل نمناک، بیتوته، آی آر سوشیال و… که جزو سایتهای بزرگ مجله ای و تفریحی محسوب می شن.

از سایت های تخصصی هم می تونیم دیجیاتو و زومیت رو نام ببریم که بدون شک همه شما این دو سایت رو می شناسید.

اما در مورد سایت های شرکتی و خدمات محور باید بگیم که معمولا به سختی حاضرن میزبان رپورتاژ باشن. اما به هر حال سایت هایی هم هستند که ممکن هست به صورت محدود، حاضر باشند که در بخش وبلاگ سایت خودشون برای شما رپورتاژ منتشر کنند. اما اغلب، سه دسته اول یعنی خبری، مجله ای و تخصصی رو جزو دسته های اصلی سایتهایی می دونیم که میزبان رپورتاژ هستند.

اما در مورد وبلاگ ها موضوع کمی متفاوت تر هست. وبلاگ ها تقریبا فضای رایگانی هستند که می تونیم برای انتشار رپورتاژ از اون ها استفاده کنیم. البته این رایگان بودن به معنای ساده بودن انتشار رپورتاژ نیست. چون انتشار رپورتاژ در وبلاگ ها هم اصول و قواعد خاص خودش رو دارا هست.

سوال اینجاست که هرچه سایت سرشناس تر و برند قوی تری داشته باشه می تونه ارزش رپورتاژ ما رو بالاتر ببره؟ قطعاً خیر. ممکن هست سایتی وجود داشته باشه که شاید شما اسم سایت رو هم حتی یکبار نشنیده باشید اما انتشار رپورتاژ اصولی در این سایت به شدت تاثیرگذار خواهد بود. حالا قصد داریم بدونیم که چه فاکتورهایی ارزش سایت رو تعیین می کنه.

هدف از انتشار رپورتاژ آگهی

برای اینکار ما ابتدا هدف از انتشار رپورتاژ رو بیان می کنیم. ما رپورتاژ منتشر می کنیم تا به دو هدف برسیم:

  • تبلیغات برای کسب و کار
  • افزایش رتبه سایت در گوگل

بهتره با هم صادق باشیم. ما اغلب رپورتاژ منتشر می کنیم تا رتبه سایت خودمون رو افزایش دهیم. معمولا اینروزها انتشار رپورتاژ به هدف تبلیغات به حاشیه رفته. البته به این معنا نیست که تبلیغات رپورتاژی منسوخ شده باشند، بلکه بین اهداف ذکر شده، هدف افزایش رتبه در اولویت بالاتری قرار گرفته.

پس ما هم در این نوشته، هدف سئو رو در اولویت بالاتری قرار می دیم.

معیارهای انتخاب بهترین سایت های رپورتاژ آگهی

معیارهای خیلی زیادی وجود داره. معیارهایی که در نشونت ذکر می شه بر اساس تجربیات به دست اومده و بنابراین اصراری بر این نیست که بگیم برداشت نشونت صحیح بوده و برداشت همکاران اشتباه! بلکه مواردی که ما در پروژه های مختلف به نتیجه رسیدیم بر اساس همین فاکتورها و معیارهایی هست که در ادامه قراره به شما معرفی کنیم.

موضوع و ماهیت وب سایت

قبل از انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی به این موضوع دقت داشته باشید که ماهیت سایت انتخاب شده چیه. منظور از ماهیت همون دسته چندگانه ای هست که ابتدای این مطلب سایت هارو بر اساس این دسته ها تقسیم کردیم.

معمولا دسته هایی مثل سایت های خبری و مجله ای این پتانسیل رو دارند که در مورد هر موضوعی رپورتاژ آگهی منتشر کنند. بنابراین از انتخاب این سایت ها واهمه نداشته باشید. به شرط اینکه بقیه اصول و قواعد رو رعایت کرده باشید.

داشتن بروزرسانی های مستمر

سایتی که شما انتخاب می کنید باید دارای محتوای نسبتا زیادی باشه و این محتواگذاری ها مستمر انجام بشه. به این صورت نباشه که از آخرین مطلبی که گذاشته شده، 6 ماه گذشته باشه. فعال بودن سایت خودش یکی از معیارهای مهم محسوب می شه.

سرعت ایندکس محتوای سایت

به نظر شما رپورتاژی که ایندکس نشه فایده ای داره؟ اگه نظر ما رو بپرسید باید بگیم از نظر سئویی شاید فایده داشته باشه، اما از دید کلی خیر. پس ایندکس شدن یک رپورتاژ خیلی خیلی مهم هست. بنابراین بهتره سایتی رو انتخاب کنید که مطالبش به خوبی و بدون مشکل ایندکس می شه و خیالتون هم از این بابت راحت خواهد بود که رپورتاژ آگهی شما هم قابلیت ایندکس رو خواهد داشت.

محل انتشار رپورتاژ آگهی

فرق گذاشتن بین یک رپورتاژ آگهی و یک محتوای عادی وب سایت منطقی نیست. یعنی اگر محتوای جدید سایتها وارد صفحه اصلی می شن و آخرین و پر بازدیدترین محتوا در سایدبارها نمایش داده می شن، باید رپورتاژها هم به همین صورت منتشر بشن. ارزش انتشار محتوا در صفحه اصلی همچون محتوای عادی وب سایت ها شدیدا بالاست. بنابراین به محدودیت های غیرمنطقی که برخی میزبان های رپورتاژ تعریف کردند قانع نشید و سریع منبع دیگه ای رو برای انتشار رپورتاژ انتخاب کنید.

داشتن کمترین میزان لینک خروجی

لینک های خروجی همانند خوره، قدرت سایت رو از بین می بره. این که برخی از سایتها در مکان های مختلف وب سایت خودشون همچون سایدبارها، فوتر ها و… لینک های خروجی (تبلیغاتی یا غیر تبلیغاتی) قرار می دن، به ازای هر لینک، قدرت زیادی از صفحه بلعیده می شه. پس سعی کنید در سایتهایی رپورتاژ آگهی منتشر کنید که قدرت صفحات توسط لینک های مختلف بلعیده نشه. به عبارت بهتر، هرچه لینک خروجی کمتر باشه، ارزش اون سایت بیشتره.

داشتن محتوای یکتا و غیر کپی

در این مورد گمان نمی کنیم که مخالف باشید قطعا ارزش و اهمیت محتوای با کیفیت بر همه ما آشکار شده. پس بهتره پیش از انتشار رپورتاژ دقت کنید که سایت میزبان، محتوای کپی در سایت خودش درج نکرده باشه.

طول محتوا و محدودیت های نگارشی

معمولا سایتهای میزبان، طول محتوا و تعداد تصاویر رپورتاژ رو محدود می کنند. سعی کنید سایتهایی رو انتخاب کنید که محدودیت های کمتری برای شما در نظر گرفتند. چون معمولا رپورتاژهای با طول محتوای بیشتر و تعداد تصاویر بیشتر، شانس رتبه گرفتنشون بسیار بشتر هست.

ترجیحاً DA بالا (به شرط رعایت فاکتورهای دیگه)

ما به شدت با DA محور بودن رپورتاژ مخالفیم. متاسفانه گاهاً مشاهده می شه که اولین فاکتور و معیار رو جهت انتشار رپورتاژ، آتوریتی ماز می دونن. این اشتباه هست و بهتره این فاکتور رو در کنار فاکتورهای دیگه لحاظ کنیم تا بتونیم قضاوت درستی از منابع میزان رپورتاژ آگهی داشته باشیم.

درج لینک های طبیعی در رپورتاژ

منظور از لینک های طبیعی این هست که شما نوع لینک های فالو، نوفالو، ugc و… رو به طور منطقی انتخاب کنید. واضحه که همه ما فالو رو انتخاب می کنیم. علاوه بر این موضوع، در انتخاب انکرتکست لینک ها توجه کافی داشته باشیم. خیلی از شکست ها در انتشار رپورتاژ، به دلیل انتخاب انکرتکست های غیر طبیعی هست. این ها همون مواردی هستند که در خدمات خرید بک لینک به طور کامل لازمه رعایت بشن.

انتخاب عنوان مناسب برای رپورتاژ آگهی

رپورتاژهایی که بازدید مناسبی داشته باشند قطعا ارزش بالایی خواهند داشت. یکی از راه های به دست آوردن بازدید، انتخاب عنوان مناسب و خلاقانه هست. پس انتخاب عنوان مناسب برای رپورتاژ رو نادیده نگیرید.

استفاده از تعداد لینک منطقی در بدنه رپورتاژ

اینکه در محتوای رپورتاژ چه تعداد لینک قرار بدید قاعده مشخصی نداره. ممکن هست در برخی از رپورتاژها یک لینک، در برخی دو لینک و در برخی نیز 10 لینک نیاز باشه. این به استراتژی لینک سازی شما وابسته هست.

استفاده از تکنیک کو سایتیشن (لینک شما در کنار لینک رقیب)

از اینکه به رقیب لینک بدید واهمه نداشته باشید. این به نفع شماست. پس در برخی از رپورتاژها سعی کنید به رقیب هم لینک بدید.

توجه به دائمی یا موقتی بودن رپورتاژ آگهی

رپورتاژها معمولاً دائمی هستند. اما بعضی از رپورتاژها ممکنه به صورت مشروط یا غیر دائمی منتشر بشن. بهتر هست از دائمی یا غیر دائمی بودن یا شرایط انتشار رپورتاژها کاملا مطلع باشید و سپس اقدام به انتشار کنید.

رعایت سرعت انتشار رپورتاژ آگهی

اینکه چه تعداد رپورتاژ رو در چه بازه زمانی منتشر کنید به موارد زیادی وابسته هست. عمر سایت، سوابق لینک سازی سایت، برنامه و استراتژی که در نظر گرفته شده و غیره. بنابراین برای در نظر گرفتن سرعت انتشار هم نمیشه نسخه ثابتی رو برای همه سایت ها پیچید. فراموش نکنید که فرآیند سئوی هر سایت دقیقا مشابه اثر انگشت، یکتا و منحصر به همون سایت هست.

دسته بندی یا کتگوری رپورتاژ آگهی

این مورد خیلی خیلی مهم هست. رپورتاژ شما باید حتما در دسته اختصاصی و مرتبط منتشر بشه. به هیچ عنوان در سایت هایی که رپورتاژ شما رو دسته بندی هایی مثل “تبلیغات” یا “رپورتاژ آگهی” و مواردی از این دست منتشر می کنند، رپورتاژ منتشر نکنید. این موضوع در مورد برچسب ها یا تگ ها هم صدق می کنه. یعنی رپورتاژ شما نباید برچسب های تبلیغاتی داشته باشه. چون یک رپورتاژ آگهی حرفه ای در حالی منتشر می شه که رد پایی از ما به جا نمونه.

داشتن هزینه مناسب

این موضوع شاید برای خیلی از ما مورد مهمی باشه. بدون شک با در نظر گرفتن فاکتورهای قبلی، آخرین فاکتوری که می تونه باعث بشه تصمیم نهایی رو بگیرید، فاکتور قیمت هست. پس هر سایتی فاکتورهای بیشتری رو رعایت کرد و قیمت کمتری رو در نظر گرفت، می تونه منبع مناسبی برای انتشار رپورتاژ باشه.

در صورتی که قصد دارید با کمترین هزینه، در بهترین سایت ها رپورتاژ منتشر کنید، می تونید از منابع اختصاصی نشونت برای انتشار رپورتاژ بهره بگیرید. این منابع در صفحه سفارش رپرتاژ معرفی شدند که قابل مشاهده و ثبت سفارش هستند. با این منابع، تمامی فاکتورهای ذکر شده رو می تونید به صورت یکجا در کنار هم داشته باشید و بالاترین نرخ تاثیرپذیری رو تجربه کنید.

نظر شما در مورد انتخاب بهترین سایت های رپورتاژ آگهی

با توجه به مواردی که ذکر شد، انتخاب بهترین سایت های رپورتاژ آگهی باید بر اساس سنجش یک سری از فاکتورهای مشخصی انجام بشه. با مقایسه این موارد هست که می تونیم بهترین میزبان رپورتاژ رو انتخاب کنیم و بهترین نتیجه رو از رپورتاژمون بگیریم. خوشحال می شیم از تجربیات خودتون در بخش دیدگاه ها برامون بگید.

میلاد صادقیان

علاقه بی نهایت من به مباحث وب، سئو و دیجیتال مارکتینگ باعث شد که نشونت فرصتی برای انتقال تجربیاتم به علاقمندان این حوزه باشه.

2 دیدگاه

  1. ممنون از توضیحات جامعی که دادید.
    میتونم نمونه ای از سایت هایی که این موارد رو رعایت کردن ببینم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *