سئو کار حرفه ای و ماهر (خصوصیات بهترین کارشناس سئوی حرفه ای و متخصص)
متخصص سئو، فردیه که هدفش بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو هست تا ترافیک ارگانیک بالا بره و کاربرها بتونن راحتتر سایت شما رو پیدا کنن. سئو نسبت به ۵ سال قبل بسیار تغییر کرده و نیاز داره که کارشناس سئو واقعاً دانش و تبحر کافی تو این زمینه داشته باشه و یک سئوکار حرفه ای و ماهر باشه.
در ادامه این مطلب از نشونت، خصوصیات بهترین کارشناس سئوی حرفهای و متخصص رو با هم بررسی میکنیم، با ما همراه باشین.
مهارتهای سئو کار حرفه ای و ماهر
همین ابتدا باید بگیم که کارشناس سئو باید بتونه بازدیدکننده هدفمند جذب و اونا رو تبدیل به مشتری کنه. در واقع همه راهکارهایی که باعث میشه ترافیک جذب بشه رو بلد باشه. در ادامه به سایر مهارتهای یه متخصص سئو میپردازیم:
یه سئوکار ماهر از تغییر نمی ترسه
برای متخصص شدن در سئو نباید از تغییر بترسین. در واقع باهوش و شجاع باشین و با آزمون و خطا متوجه بشین که چه راهکاری برای سایت شما مناسبه و همون رو انجام بدین. چون همونطور که گفتیم یه نسخه مشترک برای همه سایتها و کسبوکارها نمیشه صادر کرد و برای هر وب سایتی باید بهطور جداگونه مشکلاتش رو بررسی و یا سئوی اون رو انجام داد.
سئوکار متخصص تمایل به تغییر داره
در ادامه بحث بالا بگیم که از اونجایی که الگوریتمهای گوگل مدام در حال تغییر هست، یه متخصص سئو باید تمایل به تغییر داشته باشه. همچنین باید بدونه نتیجهای که گرفته، موقتی هست و باید مدام نظارت داشته باشه و اگه نیاز به بهینهسازی داره، مجدداً سایت رو بهینه کنه. در یه سال و حتی در یه ماه، بهروزرسانیهای کوچک و بزرگی در گوگل انجام میشه، به همین دلیل متخصص سئو باید مجدداً کل فاکتورها رو بررسی کنه.
البته خیلی از این تغییرات مفیده، اما باید کاری کنین تا اطلاعات بهتری برای کاربر نمایش داده بشه. با توجه به پویا و قابل تغییر بودن سئو، اگه متخصص سئو اخبار روز رو دنبال نکنه، نمیتونه سئو رو بهدرستی انجام بده.
یه سئو کار حرفه ای باید با تغییرات سازگار باشه
تطبیقپذیری ارتباط بسیار نزدیکی به تمایل برای تغییر داره. در واقع علاوه بر اینکه شما باید مدام بهروز و در حال تغییر باشین، بلکه باید دائماً با این تغییرات خودتون رو سازگار کنین. مشخصه که بسیاری از افراد دوست دارن تو منطقه امن خودشون باقی بمونن، ولی سئو باعث میشه اون منطقه رو ترک کنین و با تغییرات جدید، خودتون رو وفق بدین. همچنین باید بدونین یه کاری که برای یه وبسایت میکنین، شاید برای وبسایت دیگه بیتأثیر و حتی فاجعه باشه. شما باید با مشکلات آشنایی داشته باشین تا بتونین اونهارو شناسایی و رفع کنین و یا اینکه به بهبود کسبوکار خودتون کمک کنین. مثلاً یه سایت ممکنه نیاز به محتوای بیشتر داشته باشه، ولی سایت دیگه نیاز به لینک بیشتر برای بهتر دیده شدن خودش داشته باشه. پس تا میتونین شرایط سایتها رو بررسی کنین تا تشخیص بدین چه استراتژی و راهکاری برای اون سایت مفید هست.
فعالیت مستمر و مداوم داشته باشه
همونطور که میدونین سئو یه فعالیت مستمر هست و متخصص سئو باید روی سایت بهصورت مداوم نظارت داشته باشه. البته باید پا رو فراتر بذاره و در اون حوزه رقابت بازار و همچنین اخبارهای جدید رو پیگیری کنه. در غیر این صورت حتماً عقب میمونه، چون رقبا در حال پیشرفت کردنن ولی متخصص سئو تو لاک خودش فرو رفته و نگاهی به اطراف و بهینهسازی مجدد سایتش نداره.
توانایی مدیریت چندین کار با هم رو داشته باشه
اگه میخواین متخصص سئو بشین، باید بدونین که گاهی ممکن است چندین کار رو بهصورت همزمان مدیریت کنین و هیچوقت نمیتونین تنها روی یک وظیفه یا مسئولیت تمرکز کنین. پس باید صبر و توانایی خودتون رو برای انجام چندین وظیفه با هم بالا ببرین. بیش از ۲۰۰ عامل بر سئو تأثیر میذاره، اگه بخواین روی همهی موارد کنترل داشته باشین پس باید توانایی چندین فعالیت همزمان رو داشته باشین. همچنین از اونجایی که باید کار جدید انجام بدین، نباید خسته بشین و باید پشتکار خوبی داشته باشین.
دارا بودن توانایی برقراری ارتباط با مشتری
متخصصان سئو باید تعهدات خودشون رو سر وقت و بهموقع انجام بدن و مشتری رو از مراحل پیشرفت باخبر کنن. درسته که مسائل و حتی مشکلات مختلفی تو زندگی شخصی وجود داره، ولی یه فرد حرفهای باید بتونه بهخوبی روی کارش تمرکز کنه تا بهسرعت کار خودشو انجام بده و به نتایج رضایت بخشی برسه. همچنین باید ارتباط خوبی با مشتری داشته باشه، حتی میتونه گاهی با اونا شوخی کنه. آموزشها هم باید جوری باشه که بدون استفاده از کلمات تخصصی سئو، بتونه علم خودش رو منتقل کنه یا گاهی به مشتری آموزش بده.
در کل باید صبر زیادی در ارتباط با مشتری داشته باشین و بدونین که وظیفه شما تنها آموزش نیست، بلکه ایجاد یه ارتباط همکاری رضایتبخش هم از جمله وظایف مهم شما هست. همچنین یه متخصص سئو باید دارای مهارتهای اجتماعی باشه و بتونه به دیگران کمک کنه. در واقع چه آفلاین چه آنلاین، ارتباط خوبی با دیگران بگیره و همچنین توانایی شبکهسازی داشته باشه.
توانایی کاهش استرس داشته باشد
این طبیعیه که یه کارشناس سئو مدام در موقعیتهای استرسزا قرار بگیره. ممکنه رتبههای سایت کاهش پیدا کنه یا یک مشتری ناراضی تماس بگیره. خلاصه اتفاقهایی در حین کار میوفته که باعث استرس فرد متخصص سئو میشه. یکی از بزرگترین استرس ها، میتونه آپدیت الگوریتمهای گوگل باشه که باعث میشه تمام کارهایی که قبلاً نتیجه میداد، هماکنون هیچ نتیجه و اثری نداشته باشه. در این هنگام باید آرامش خودتونو حفظ کنین و بتونین با استرس ناشی از کار مقابله کنین. نگران نباشین، بدونین که با ایجاد تغییرات و بهبودهایی که انجام میدین، مشکل حل میشه.
کارشناس سئوی حرفه ای صبور است
اگه مدتها هست که سئو انجام میدین ولی هیچ نتیجهای نداشته، باید صبور باشین و به فعالیت خود ادامه بدین تا به نتایج رضایت بخشی برسین. حتی ممکنه خیلی دیرتر از حد تصور به اون نتیجه دلخواه خودتون برسین ولی باید بدونین که سئو یه فرایند زمانبر هست و باید صبر و حوصله زیادی داشته باشین. اطلاعات رو تجزیهوتحلیل کنین و یه استراتژی درست و سنجیده در نظر بگیرین. علاوه بر این باید تفکر خلاق داشته باشین که مدام در حال جستجو هست تا راهحلهای جدید رو پیدا کنین.
بهترین سئوکار نظارت بر محتوای باکیفیت دارد
براساس تحقیقات انجام شده توسط تیم سئوی سایت نشونت، یکی از مهمترین بخشهای سئو، تولید محتوای باکیفیت و بهینه شده هست. اگه محتوای جذاب و مرتبط نداشته باشین، وبسایت شما در سرپ رتبه نمیگیره. به همین دلیل در ابتدا باید نیازهای مشتریان رو بشناسین و همچنین بهترین کلمات کلیدی رو استخراج کنین. تولیدکننده محتوای ماهر داشته باشین که از سایتهای دیگه کپیبرداری نکنه و به او اطلاعات لازم رو بدین تا بتونه محتوای باکیفیت و سئو شده ارائه بده.
توانایی دریافت بک لینکهای باکیفیت
یکی دیگر از مهمترین عوامل موفقیت در سئو داشتن لینکهای باکیفیت هست. کسی که بهعنوان کارشناس سئو فعالیت میکنه باید مهارت خوبی برای ایجاد یا دریافت لینکهای باکیفیت داشته باشه. چون برای گوگل کیفیت لینکها مهمه نه کمیت اون. به همین دلیل محتوای مفید، باکیفیت و سئو شده بسیار مهمه تا سایتهای معتبر تمایل پیدا کنن که به شما لینک بدن. همچنین یک سئوکار در صورت اقدام به لینک سازی از روش های اسپم استفاده نمی کنه و اقدام به خرید بک لینک قوی یا خرید رپورتاژ قوی میکنه.
دانش اولیه مهارتهای فنی و برنامهنویسی
از اونجایی که متخصص سئو در مورد متا تگها، سرعت، زمان بارگزاری و سایر موارد فنی توصیههایی رو ارائه میده، بنابراین بهتره که دانش اولیه در این مورد داشته باشه تا بدونه که در مورد چی داره صحبت میکنه. نیاز نیست کاملاً بتونه کد بزنه و یا کدنویس حرفهای باشه، همینکه دانش اولیه داشته باشه کافیه تا بتونه با توسعهدهندگان سایت هم راحتتر صحبت کنه و زبون همدیگه رو بفهمن.
اشتیاق برای یادگیری، کنجکاوی برای بهکارگیری
اگه تازه میخواین کسبوکار خودتون رو شروع کنین و یا به فکر اصلاح و طراحی مجدد روند سایت خود هستین، باید مطمئن باشین که متخصص سئوی مناسب رو استخدام کردین که کسبوکار شما رو درک میکنه. در واقع متخصص یا کارشناس سئو باید اشتیاق به یادگیری تکنیکهای جدید رو داشته باشه و همچنین کنجکاو باشه که اونهارو به کار بگیره. مثلاً یکی از پیشنهادهای او میتونه این مورد باشه که به شما بگه چگونه میتونین استراتژی خودتون رو با اطلاعات روز آپدیت کنین و جایگزینهایی رو برای حل موانع و چالشها ارائه بده.
تک بعدی نباشه
از اونجایی که مراحل سئو شامل سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال هست، متخصص سئو باید از هر ۳ زاویه وبسایت رو بهبود بده و از نظر سئو بررسی کنه. مثلاً اگه سایت مشکل داشته باشه و موتورهای جستجو نتونن به سایت شما دسترسی داشته باشن بنابراین هرکار سئویی انجام بدین بینتیجه خواهد بود. همچنین هر سایتی برای موفقیت در سئو نیاز داره که یه سری تکنیکهای مختلف روی سایتش اعمال بشه، کارشناس سئوی باتجربه، با یه نگاه اجمالی به سایت متوجه میشه چه راهکارهایی نیازه، ولی یه فرد تازهکار احتمالاً نیاز داشته باشه برخی از موارد رو امتحان کنه.
آگاهی از سئو کلاه سیاه و سفید
افرادی که کلاه سفید کار میکنن، معمولاً اعتقاد دارن با گذشت زمان، سایت اونا نتیجه میده ولی سیاه کارا از کم و کاستیهای الگوریتمهای موتورهای جستجو سو استفاده میکنن، درنتیجه با فریبکاری، رتبه مطلوب خودشون رو به دست میارن. ولی باید بدونن این رتبهها موندگار نیست. با آپدیت الگوریتمهای گوگل، این روشهای سیاه که روی سایتها انجام شده شناسایی و مجازات میشه، حتی ممکنه سایت بهصورت دائم از نتایج جستجو حذف بشه. پس متخصص سئو باید به کلیه روشهای کلاه سفید و سیاه آگاهی داشته باشه تا بتونه روش مفید رو به کار ببره. مثلا در زمان لینک سازی اقدام به ساخت بک لینک خوب کنه.
همچنین متخصص سئو باید توانایی کار کردن با ابزارهایی مانند سمراش، ماز، اچرفس و …. رو داشته باشه. با توجه به اینکه این ابزارها پولی هستن، از او بپرسین که هزینه اونا رو تو قرارداد لحاظ میکنه یا اینکه باید جدا پرداخت کنین.
برای اینکه متخصص سئو بشین، باید مهارتهایی که در این مطلب از سایت نشونت ذکر شد رو به یاد داشته باشین. اگه ندارین یا حس میکنین تسلط کافی روی برخی از موارد ندارین، نگران نباشین. میتونین با مطالعه و تجربه در این مسیر شغلی، اطلاعات خودتون رو بهبود بدین تا موفق بشین.
حال وقت اینه که شما هم نظر خودتون رو بگین. به نظر شما یه کارشناس سئوی ماهر باید چه ویژگیهایی داشته باشه؟ خوشحال میشیم در بخش دیدگاه انتهای محتوا، پیام خودتون رو ثبت کنین تا با دیدگاه شما هم آشنا بشیم و ببینیم که انتظار شما از بهترین متخصص سئو چه چیزهایی هست.
-
بک لینک مجله ای اختصاصی
۱۸۰,۰۰۰ تومان- بک لینک رپورتاژی مجله ای اختصاصی
- دائمی با تضمین ماندگاری یکساله
- قابلیت سفارش حداکثر 150 رپورتاژ
- قابلیت انتشار تدریجی رپورتاژها
- انتشار در دسته بندی اختصاصی
- بدون برچسبهای تبلیغاتی
- قابلیت درج ۱ تصویر (حداکثر 100kb)
- انتشار با نام نویسنده اختصاصی
- 10 تا 30 درصد تخفیف در تعداد بالا
-
سرویس اکنون قابل ارائه نیست
کیوورد ریسرچ (سرویس الماس)
۱۴,۲۰۰,۰۰۰ تومان- مشاوره پیش از کیورد ریسرچ
- بررسی موضوعی سایت شما
- شامل 10 تا 15 کلمه کلیدی اصلی
- کشف کلمات کلیدی حوزه
- ارائه 6000 کلمه کلیدی
- تفکیک کلمات کلیدی
- بررسی رقبای شما
- دسته بندی کلمات کلیدی
- ارائه استراتژی تولید محتوا
-
بک لینک وبلاگی رپورتاژی ایرانی
۱۵,۰۰۰ تومان- بک لینک از محتوای وبلاگ ایرانی
- حداکثر تعداد قابل سفارش: 400 رپورتاژ
- زمان انتشار مطابق استراتژی کاربران
- درج در وبلاگ های پارسی عمومی
- انتشار تدریجی جهت طبیعی سازی
- اجرا در امن ترین حالت ممکن
- گزارش بصورت لحظهای و آنلاین
- بدون امکان درج تصویر
- 5 تا 25 درصد تخفیف در تعداد بالا
-
رپورتاژ وبلاگی ایرانی و فارسی
۱۵,۰۰۰ تومان- انتشار رپورتاژ وبلاگی ایرانی
- قابلیت سفارش حداکثر 400 رپورتاژ
- زمان انتشار مطابق استراتژی کاربران
- درج در وبلاگ های پارسی عمومی
- انتشار تدریجی جهت طبیعی سازی
- شامل سرویس های فالو و نوفالو
- اجرا در امن ترین حالت ممکن
- گزارش بصورت لحظهای و آنلاین
- 5 تا 25 درصد تخفیف در تعداد بالا
-
سرویس اکنون قابل ارائه نیست
کیوورد ریسرچ (سرویس طلایی)
۵,۷۰۰,۰۰۰ تومان- مشاوره پیش از کیورد ریسرچ
- بررسی موضوعی سایت شما
- شامل 7 تا 9 کلمه کلیدی اصلی
- کشف کلمات کلیدی حوزه
- ارائه 3000 کلمه کلیدی
- تفکیک کلمات کلیدی
- بررسی رقبای شما
- دسته بندی کلمات کلیدی
- ارائه استراتژی تولید محتوا
-
بک لینک ویکی تقویتی (wiki)
۲۶۵,۰۰۰ تومان- بک لینک ویکی تقویتی فالو
- صدها لینک تقویت کننده لایه ای
- تقویت کننده بک لینک و رپورتاژ
- افزایش دهنده سرعت ایندکس
- مناسب تقویت لایه های لینک سازی
- اجرا روی کلمات کلیدی مشترک
- اجرا در امن ترین حالت ممکن
- ارائه گزارش کامل لینک سازی
- 10 تا 50 درصد تخفیف در تعداد بالا