سئو و بهینه سازی سایت

سئو تضمینی وجود داره؟ (چرا تضمین دادن در سئو کلاهبرداریه؟)

سئو همونطور که قبلاً هم در موردش توضیح دادیم، فرآیندی هست که باید اجرا بشه تا بتونیم در نهایت شاهد افزایش رتبه سایت در کلمات کلیدی هدف باشیم. اما مساله ای که مطرح هست اینه که آیا سئو تضمینی هم وجود داره و  می تونیم در سئو، حصول نتیجه رو ضمانت کنیم؟ در این مطلب قرار هست در مورد این موضوع توضیحاتی رو خدمتتون ارائه بدیم.

منظور از سئو تضمینی چیه؟

منظور از سئوی تضمینی اینه که ضمانت کنیم سایتی رو در یک زمان مشخصی به یک رتبه مشخصی برسونیم. در اینگونه مواقع ضمانت هم روی زمان و هم روی رتبه داده می شه.

البته ممکن هست تنها تضمینی که ارائه می شه، رسیدن به یک رتبه مشخصی باشه و زمان رسیدن به اون رتبه ملاک نباشه. به عنوان نمونه ممکن هست سئوکار به کارفرما تضمین رتبه 5 رو در نتایج جستجو بده، اما زمانی رو برای رسیدن به این رتبه تعیین نکنه. در این حالت ممکن هست با توجه به شرایط مختلف، رسیدن به این نتیجه سه ماه، یا 6 ماه یا یک سال طول بکشه یا اینکه شاید هرگز نتونه سایت رو طبق تضمینی که داده به رتبه 5 برسونه.

چرا سئوی تضمینی کلاهبرداری محسوب می شه؟

البته همیشه تضمین دادن در سئو به معنای کلاهبرداری نیست. گاهاً از نا آگاهی سئوکار، ناشی می شه. اما باید بدونید که سئو تضمینی وجود نداره، به دلایلی که در ادامه خدمتتون عرض می کنیم.

گوگل از ما دستور نمی گیره

درسته که ما با بهینه سازی اصولی می تونیم نظر گوگل رو در مورد سایتمون عوض کنیم و اعتمادش رو جلب کنیم. اما این بدان معنا نیست که گوگل از ما دستور می گیره و رابطه بین سئوکار و گوگل یه رابطه ارباب رعیتی باشه. بنابراین باید بدونید که گوگل کار خودش رو می کنه و در نهایت تصمیم خودش رو برای رتبه بندی توسط الگوریتم های قدرتمندش می گیره.

الگوریتم ها مدام در حال تکامل هستند

امروزه الگوریتم های گوگل هوشمند شدند و روز به روز هوشمندتر هم می شن. تا زمانی که ندونیم در آینده قرار هست چه تغییراتی در ساختار الگوریتم های گوگل به وجود بیاد، هیچ تضمینی هم نمی تونیم در مورد حصول نتیجه ای خاص بدیم.

رقبا در حال تغییر هستند

بله درسته که شما در حال تلاش هستید که جایگاه خودتون رو در نتایج ارتقا بدید، اما رقبای شما هم بیکار ننشسته و تنها نظاره گر رشد شما نیستند. اون ها هم در تلاش هستند که به جایگاهی که شایسته اش هستند برسند. پس ما نمی دونیم که در آینده چه رقبایی قرار هست با ما وارد رقابت بشن. وقتی چنین ابهاماتی وجود داره، تضمین دادن بی معنی هست.

رتبه ها بر حسب شرایط تغییر می کنند

بر اساس الگوریتم های مختلفی که وجود داره، نتایج جستجوهایی که همزمان انجام می شن کاملاً متفاوتند. به عنوان مثال اگر دو کاربر در لوکیشن های متفاوتی باشند، ممکن هست نتایجی که مشاهده می کنند با هم متفاوت باشه و این موضوع کاملا طبیعی هست. تا زمانی که چنین ناپایداری هایی در نتایج جستجو وجود داره، سئو تضمینی بیشتر شبیه به یک افسانه هست.

سئو باید مستمر باشد

وقتی سئو تضمینی توسط یک سئوکار وعده داده می شه، حتی در صورتی که به نتیجه مورد نظر برسه، باز هم می بایست ادامه پیدا کنه. چون سئو یک فعالیت مقطعی نیست، بلکه یک فعالیت مستمر هست و باید همیشه ادامه داشته باشه. در چنین فعالیت های مستمری، تضمین دادن منطقی نیست.

تکنیک های کلاه سیاه خطرناکند

تکنیک هایی وجود دارند که باعث می شن شما بتونید در زمان نسبتا کوتاهی به رتبه های مناسب دست پیدا کنید. در واقع این روش ها نوعی سوء استفاده از باگ های گوگل هست که می تونن عواقب جبران ناپذیری برای سایت شما داشته باشند. بنابراین مطمئن بشید که سایتتون رو برای سئو به دست شخص یا گروهی می سپارید که از روش های کلاه سیاه استفاده نمی کنند.

با توجه به مواردی که ذکر شد، سئو تضمینی تنها یک شگرد تبلیغاتی هست. عبارت “سئو تضمینی” نباید باعث بشه که شما وسوسه بشید و سلامت و آینده سایت خودتون رو به خطر بندازید.

میلاد صادقیان

علاقه بی نهایت من به مباحث وب، سئو و دیجیتال مارکتینگ باعث شد که نشونت فرصتی برای انتقال تجربیاتم به علاقمندان این حوزه باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *