سئو خارجی

برند منشن چیه؟ آیا رپورتاژ بدون لینک در سئو تاثیر داره؟

همونطور که می دونید، فاکتورهای زیادی در افزایش رتبه سایت در گوگل تاثیر داره. یکی از این فاکتورها برند منشن هست. برند منشن (Brand Mention) همون ذکر نام برند شما توسط دیگران هست که می تونه مثبت یا منفی باشه. در این مطلب سعی کردیم مفهوم برند منشن رو براتون تشریح کنیم. اگه ارتقای برند و سئوی سایتتون براتون اهمیت زیادی داره، توضیحات این مطلب رو از دست ندید.

برند منشن چیست؟

برند منشن یعنی ذکر نام برند شما توسط دیگران؛ مثلا فرض کنید که شخصی در شبکه های اجتماعی یا مقالات وبسایت خودش از نشونت به عنوان یکی از خدمات دهندگان سئو نام برده و سرویس های ما رو مقایسه کرده. این شخص از برند منشن استفاده کرده و نشونت در این حالت یک برند منشن دریافت کرده. پس هرجایی که اسم برند شما آورده بشه، یک برند منشن ایجاد شده. برند منشن زیاد به معنای اهمیت اون برند هست. اما فراموش نکنید که این فاکتور هم باید مثل خیلی از فاکتورهای دیگه همچون خرید بک لینک، کاملا اصولی اجرا بشه و صرفا توجه به کمیت به جای کیفیت، باعث ارتقای برند ما نمی شه.

برند منشن می تونه به همراه لینک یا بدون لینک باشه.

برند منشن، رپورتاژ بدون لینک

سؤال اینه که آیا حتما برند منشن باید بدون لینک باشه؟ قطعا خیر. ذکر نام برند شما می تونه به همراه لینک به وب سایت شما هم باشه اما از اونجاییکه مباحث لینک سازی پروسه پیچیده‌تر و حساس تری داره، سعی می کنیم برند منشن رو بدون لینک انجام بدیم.

اگر در سئو خارجی و مباحث لینک بیلدینگ صرفاً تمرکز خودتون رو بر روی رپورتاژهای لینک دار بذارید، روند فعالیت شما غیر طبیعی و غیر منطقی می شه. چطور ممکنه در دنیای وب، هیچ منبعی بدون لینک از برند شما نام نبرده باشه؟ پس حواستون به رپورتاژهایی که می زنید باشه و سعی کنید درصدی از این رپورتآژهارو بدون لینک و به صورت برند منشن منتشر کنید.

شاید بپرسید که ما قرار هست هزینه زیادی برای رپورتاژ آگهی کنیم و به صرفه نیست که لینکی درونش قرار ندیم. تیم نشونت برای این مساله راه حل داره و اقدام به فروش رپورتاژ ارزان می کنه که می تونید با خیال راحت به تعداد دلخواه در منابعی عالی رپورتاژ خودتون رو منتشر کنید. هرگز تصور نکنید که عدم درج لینک در رپورتاژ، ارزش رپورتاژ شما رو پایین میاره.

برند منشن بدون لینک تاثیر داره؟

رپورتاژ بدون لینک یا همون برند منشن به اون مفهومی که مدنظر ماست بدون شک در سئو تاثیر گذار هست. نکته جالب اینجاست که در این حالت، گوگل به راحتی نمی تونه مچ شما رو بگیره و شما رو به دلیل لینک سازی (شاید غیر اصولی) جریمه یا پنالتی کنه. پس می شه گفت: برند منشن، تاثیرش اگه از بک لینک بیشتر نباشه، کمتر نیست. اما قطعا ایجاد برند منشن اصول و قاعده خاص خودش رو داره.

ایجاد برند منشن

وقتی صحبت از ایجاد برند منشن می شه، اولین چیزی که به ذهن ما می رسه شاید انتشار رپورتاژ بدون بک لینک باشه. یعنی رپورتاژی منتشر کنیم که تنها اسم برند ما در محتوای رپورتاژ ذکر بشه. این برند منشن صرفا به این دلیل که نام برند شما در دل متن درج شده تاثیرگذار نیست و بلکه باعث آشنایی دیگران با برند شما می شه و این آشنایی، جرقه تبدیل شدن به مشتری هست.

پس میشه گفت برند منشن پیش از اینکه به هدف سئو ایجاد بشه، به هدف بازاریابی مورد استفاده قرار می گیره.

بهترین نحوه ایجاد برند منشن، راه‌اندازی یک جریان در فضاهایی مثل شبکه های اجتماعیست. البته این اقدام نیازمند یک کمپین تبلیغاتی بزرگ و معمولاً پر هزینه هست. در هر صورت بازاریابی و سئو یک پروسه نسبتا پر هزینه هست که این هزینه معمولا نرخ بازگشت قابل قبولی داره. بنابراین اگر مطمئن هستید که مسیر ایجاد برند منشن رو صحیح طی می کنید، از اقدام واهمه نداشته باشید.

ساده‌ترین راه ایجاد برند منشن، ذکر برند در رپورتاژهاست. ممکن هست بگید در رپورتاژهایی که در منابع مختلف درج می کنید نام برندتان هم اومده. اما منظور ما رپورتاژی هست که هیچ لینکی از سایت شما در اون درج نشده باشد و صرفاً در مورد برند شما درون اون رپورتاژ صحبت شده باشه، اون هم کاملا بی طرفانه و ترجیحاً مثبت.

برند منشن فریب گوگل نیست

ما برند منشن رو صرفاً به هدف فریب گوگل ایجاد نمی کنیم. شاید بسیاری از ما از برند منشن جهت افزایش رتبه استفاده کنیم اما هدف اصلی ما شناساندن برند به مخاطب هست.
همانطور که در لینک سازی، رعایت تعادل ضروری ست، در ایجاد برند منشن هم می بایست به جنبه مثبت و منفی اون توجه کرد. همه برند منشن ها با هدف تعریف از برند ما ایجاد نمی شن. ممکنه کاربران با منشن کردن برندمون، از ما انتقاد کرده و یا ویژگی های منفی ما رو بازگو کنند. پس باید حواسمون به جنبه های مختلف برند منشن باشه.

افزایش اعتبار با Brand Mention

وقتی نام برند شما در فضاهای مختلف ذکر بشه، مخاطبان زیادی با برند شما آشنا می شن و این آشنایی می تونه آغاز فروش بیشتر محصولات و خدماتتون باشه. بدیهیه که مخاطب از برندی خرید می کنه که اسمش رو بیشتر از بقیه برندها شنیده باشه.

برند منشن، بازتاب برند شما

وقتی برند شما در فضاهای مختلفی ذکر می شه، می تونه جنبه منفی یا مثبت داشته باشه. جنبه های مثبت باعث قدرت بخشیدن به برند شما و شناخت بیشتر اون می شه و جنبه های منفی هم می تونه به شما کمک کنه که ایرادات و معایب برند خودتون رو بشناسید و در جهت رفعش تلاش کنید. پس در هر صورت توجه به برند منشن یک بازی برد-برد هست.

تاثیر برند منشن در سئو

برند منشن در سئو موثره به این دلیل که تجربه ثابت کرده گوگل به تازگی بر روی این فاکتور تمرکز بیشتری کرده. پس باید فرآیندهای لینک سازی رو کم‌کم به این سمت و سو ببریم تا روند فعالیت های ما طبیعی تر باشه و بتونیم بهترین تاثیر برند منشن در سئو رو ببینیم.

ابزارهای سنجش Brand Mention

  • Talkwalker Alerts
  • Awario
  • گوگل آلرتز (google Alerts)

این ابزارها کمک می کنن که بتونیم برند منشن های خودمون رو اندازه گیری کنیم تا بتونیم به موقع و صحیح اون هارو تحلیل کنیم و بهشون پاسخ بدیم.

نتیجه می گیریم که توجه به برند منشن (Brand Mention) می تونه برای کسب و کار ما به شدت مهم و ضروری باشه خصوصا منبعد که تاثیر برند منشن روی سئو در حال افزایش هست و باید به اصولی ترین شکل ممکن این کار رو انجام داد. تیم نشونت این آمادگی رو دارند که در زمینه برند منشن خدمات مشاوره سئو رو خدمتتون ارائه بدن تا بتونید پر قدرت تر از همیشه برای فعالیت های سئو سایتتون اقدام کنید.

میلاد صادقیان

علاقه بی نهایت من به مباحث وب، سئو و دیجیتال مارکتینگ باعث شد که نشونت فرصتی برای انتقال تجربیاتم به علاقمندان این حوزه باشه.

2 دیدگاه

    1. سلام
      برند منشن با سبک های مختلفی می تونه اجرا بشه که هرکدوم می تونن به اندازه ای تاثیر بذارن. نوع اجرا می تونه در نتیجه گیری نهایی هم تاثیرگذار باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *