سئو خارجی

یافتن بک لینک رقبا (معرفی ابزارهای کشف، تکنیک ها و روش ها)

آموزش پیدا کردن بک لینک ها

وقتشه که آستینامونو بالا بزنیم و شروع به ایجاد بک لینک کنیم. هم‌اکنون که وارد این مقاله شدین حتماً که میدونین بک لینک چیه، چون قصد دارین با ابزارهای مورد نیاز برای کشف اونا آشنا بشین. بله درسته بک لینک به پیوندهایی میگن که از سایت‌های دیگه به سایت شما وارد شده و باعث بهبود رتبه و افزایش ترافیک سایت میشه. در این مطلب از نشونت ابزارهای کشف و یافتن بک لینک رقبا رو برای شما بیان می‌کنیم، در واقع به معرفی تکنیک ها و روش های پیدا کردنشون می‌پردازیم.

نحوه ایجاد بک لینک با کیفیت

در واقع بک لینک مثل رای به وب سایت شما هست. هرچی که سایت شما بک لینک بیشتری داشته باشه، درنتیجه رتبه بهتری در موتورهای جستجو میگیره.

هرچه ترافیک ارگانیک سایت بالاتر باشه و افراد بیشتری به سایت مراجعه کنن در نتیجه احتمال اینکه روی بک لینک شما کلیک کنن بیشتر میشه.

دقت کنین میزان اسپم سایتی که به شما بک لینک داده بالا نباشه. اگه از وب‌سایت‌های اسپم برای شما بک لینک ایجاد بشه، برای سایت شما مضر هست و شما باید اونا رو شناسایی و دیسوو کنین. اگر اسپم اسکور سایتتون بالاست، با آموزش کاهش اسپم اسکور می تونید اون رو کاهش بدید.

در نهایت بهترین بک لینک های شما متعلق به سایت‌هایی هست که محتوای اونا با محتوای سایت شما مرتبط هست‌. چون در این صورت مخاطب احساس میکنه که با کلیک روی بک لینک شما اطلاعات بیشتری در مورد اون موضوع کسب میکنه، بنابراین به احتمال زیاد کلیک میکنه. همچنین بک لینک با کیفیت اونایی هستن که از وب‌سایت‌های معتبر به شما لینک میدن. حتی اگه قصد خرید بک لینک دائمی هم دارید کافیه به این نکات توجه کنید.

هر ابزاری یه کاری رو بهتر از بقیه انجام میده، مهم اینه که ما بتونیم بهترین ابزار رو پیدا کنیم که اون ویژگی خاص مورد نظر مورد نیاز ما رو ارائه بده. ایجاد بک لینک بسیار حساس و دقیق هست و همچنین یکی از مهمترین جنبه‌های استراتژی موفق هست. توجه کنین تمامی متخصصین سئو از یک ابزار مشترک استفاده نمی‌کنن و هر کدوم از اونا بر اساس دانش و علاقه خودشون به یه ابزار علاقه بیشتری دارند.

ابزارهای کشف و یافتن بک لینک رقبا

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه ببینین چه وب‌سایت‌هایی به رقیب شما لینک داده، استفاده از ابزارها است. درواقع توسط ابزارها می‌تونین بک‌لینک‌ها رو پیدا کنین و بدونید که رقبای شما از کدوم منابع اقدام به خرید رپورتاژ آگهی دائمی کردند. شما باید بررسی کنین اگه دیدین یه سایتی به چندین رقیب شما لینک داده، پس ممکنه به شما هم لینک بده. البته همونطور که میدونین شما اول باید رقبای خودتون رو پیدا کنین، به این معنا که بررسی کنین با کلمه کلیدی مورد نظر شما چه وب‌سایت‌هایی بالا هستن و رتبه دارن و یا چه سایت‌هایی با کسب‌وکار و موضوع شما مرتبط هستن.

در سال‌های اخیر بسیاری از تکنیک‌های سئو تغییر کرده اما قدرت بک لینک های باکیفیت و طبیعی همچنان باقی مونده است. در این بین ابزارها به شما کمک میکنن تا متوجه بشین که رقبا دارن چه کار میکنن و بک لینک های اونا چیه. البته بهترین ابزارها اونایی هستن که در مورد بک لینک‌ها اطلاعات زیادی به شما میدن، به همین دلیل بر اساس نتایج و خروجی اونا می‌تونین بهتر تصمیم بگیرین.

البته ناگفته نمونه درسته که تجزیه تحلیل و یافتن بک لینک باکیفیت خیلی مهمه ولی اینکه بتونین تجزیه تحلیل مناسب انجام بدین هم اهمیت بسیار زیادی داره. در ادامه چندین ابزار مهم رو برای شما معرفی می‌کنیم:

ابزارهایی مانند:

  • Ahrefs
  • SEMrush
  • Moz
  • Majestic
  • Ubersuggest
  • Nightwatch
  • Screaming Frog
  • LinkMiner
  • BuzzSumo
  • OpenLinkProfiler

یافتن بک لینک با ابزار Ahrefs

برخی از متخصصین سئو Ahrefs رو به عنوان ابزار اصلی برای تجزیه و تحلیل بک لینک در سئو می‌دونن. در واقع عاشق این ابزارن چون جدیدترین داده‌ها رو تو‌ خودش داره.

این ابزار علاوه بر اینکه رابط کاربری بسیار ساده و در واقع کاربر پسندی داره، اطلاعات جامعی رو برای شما فراهم میکنه.

نه تنها اطلاعاتی که از ابزار Ahrefs به دست میاد به شما در فرایند لینکسازی کمک میکنه بلکه لینک های خراب و علت آسیب اونا رو هم به شما نمایش میده.

ابزار SEMrush

بسیاری از افراد ترجیح میدن از سمراش استفاده کنن چون کامل و ساده هست‌.

با این ابزار به راحتی می‌تونین بک لینک های اسپم رو شناسایی و به ابزار Disavow گوگل معرفی کنین.

همچنین با SEMrush می‌تونین بک لینک های معتبر که به سایت‌های رقیب وارد شده رو شناسایی کنین.

سمراش مجموعه‌ای از ابزارهای سئو مانند تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه تحلیل ترافیک و بسیاری از موارد دیگ‌های هست که می‌تونین حتی به صورت رایگان ولی با عملکرد محدود از اونا استفاده کنین.

پیدا کردن بک لینک با ابزار MOZ

در کنار گوگل آنالیتیکس می تونین از ماز پرو هم استفاده کنین. با این ابزار مخاطبان خودتون رو بهتر درک می‌‎کنین، این ابزار به شما میگه بازدید کننده‌ها از کجا وارد سایت شما میشن. همچنین متوجه میشین کمپینی که شما ایجاد کردین، به درد مخاطب‌های شما میخوره یا خیر.

وارد ابزار Moz Pro که بشین بخش‌های جدا برای تحقیق کلمات کلیدی، ارزیابی بک لینک های رقیب و بسیاری از امکانات دیگه داره.

ابزار Magestic

با استفاده از این ابزار نمی‌تونین مشکلات کلمه کلیدی رو بررسی کنین ولی به شما کمک می‌کنه سایت و بک لینک های رقبا رو تجزیه و تحلیل کنین. راه اندازی این ابزار مانند بقیه خیلی راحته و می تونین ابتدا رایگان ثبت نام کنین تا محیط اون رو ببینین و سپس نسخه پولی رو تهیه کنین‌.

در واقع Magestic خزنده‌هایی داره که  اطلاعات مورد نیاز خودش رو از طریق دنبال کردن لینک‌ها میگیره و تو پایگاه داده خودش ذخیره میکنه.

ابزار Ubersuggest

این ابزار برای آنالیز کلمات کلیدی بسیار پرکاربرد هست. برای افزایش ترافیک سایت خودتون می تونین وارد ابزار Ubersuggest بشین و ثبت نام کنید. این ابزار از نیل پاتل هست و علاوه بر تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن بک لینک رقبا کاربرد زیادی دارد.

با نسخه رایگان اون اطلاعات بسیار کمی در مورد بک لینک‌ها دریافت می‌کنین.  برای اینکه تجزیه و تحلیل کاملی داشته باشین نیازه که نسخه Pro اون رو که پولیه تهیه کنین. در این صورت بک لینک های جدید، اسپم حتی اونایی که نوفالو هستند و موارد دیگه رو به شما نمایش میده‌.

ابزار Nightwatch

با این ابزار می‌تونین بک لینک های خودتون و سایت رقیب رو بررسی کنین. همچنین از رتبه بندی شما اطلاعات کاملی میده، درواقع بررسی میکنه که آیا تو صفحه سرپ بالا رفتین، افت رتبه داشتین و ‌یا همون جای قبلی قرار دارین.

با این ابزار می‌تونین نظارت کنین که بک لینک‌ها چه تأثیری روی رتبه بندی شما داشته است.

ابزار  Screaming Frog

توسط ابزار اسکریمینگ فراگ اطلاعات بسیار کاملی از سایت رقیب به ما میده، حتی می تونین صفحات ۴۰۴ رقیب رو هم پیدا کنین و با ابزار Moz بررسی کنین که اگه خطا به دلیل اشاره به یه سایت خارجی هست، این یه موقعیت مناسبه تا در مورد همون موضوع محتوای خوب و باکیفیت ایجاد کنیم سپس به مشتری بگیم که به جای لینک به رقیب به ما لینک بده تا این خطا هم برطرف بشه.

نسخه پولی این ابزار هم مانند ابزارهای قبلی پیشرفته‌تر هست و اطلاعات بیشتری رو برای شما فراهم می‌کنه و به گزینه‌های بیشتری می تونین دسترسی داشته باشین.

ابزار LinkMiner، یک بک لینک یاب حرفه ای

برای استفاده از این ابزار نیاز به یک حساب Mangools دارید. این ابزار بسیار ساده و کاربردی هست که انواع بک لینک های رقبا از جمله لینک های شکسته و خراب رو برای شما نمایش میده.

ابزار BuzzSumo

با استفاده از این ابزار می‌تونین محتوای خودتون و رقیب رو تحلیل کنین.

مانند سایر ابزارها اگه بخواین از تمام امکانات این ابزار استفاده کنین، باید نسخه پرو و پولی اون رو تهیه کنین. نسخه رایگان این ابزار فقط برای مدت زمان محدودی در دسترس هست.

ابزار OpenLinkProfiler

با این ابزار به راحتی می تونین بک لینک های اخیر یه سایت رو مشاهده کنین. همچنین می‌توان کیفیت اون بک لینک‌ها رو برای هر سایتی دید. فاکتور بالاتر، نشون دهنده کیفیت بیشتر بک لینک‌ها هست.

نکته پایانی:

امیدواریم این مقاله به شما کمک کنه تا بهتر بتونین رقبا رو تحلیل کنین و با بک لینک های اونا آشنا بشین. با این‌گونه تجزیه و تحلیل حتی می‌تونین با بک لینک های ارزان هم آشنا بشین و نسبت به بودجه خودتون تصمیم بگیرین چه نوع استراتژی باید داشته باشین.

اگه میخواین این کار رو به کسی دیگه بسپورین در تیم نشونت متخصصین سئوی زیادی هستن که می‌تونن برای شما رقبا رو تحلیل کنن. کافیه با شماره‌های مندرج در سایت با ما تماس بگیرین و یا اینکه می‌تونین ما رو در اینستاگرام هم دنبال کنین.

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *